söndag 11 september 2011

Panik....nu är det snart fullt

Hallojs Underbaringar...

Tack för alla tröstande ord. Jaa visst är det så att man ska ha de så man trivs och Shabby är ju också alltid så personligt eller hur. Inget hem är det andra likt. Såå underbart inspirerande. Men nu har jag snart panik. Vår lägenhet är på gränsen till att brista snart, jaaa men det är inte bara jag som handlar så de så. Vad ska man göra när alla fynd bara ramlar över en och de bara står där och vill med hem för att få en plats. Börjar känna de som dom där maniska samlarna på tv snart, hahhaa. Njäää inte riktigt så illa är det väl men jag önskar att vi kunde hitta ett hus snart. Idag bara stod jag och hittade inte ett enda ställe att sätta en sak på, fullt överallt. Finns liksom lite kartonger här, Mannens butik ni vet, hahaha.
Men äsch det finns andra saker i livet att fundera på de löser sig nog snart...




Kunde inte låta bli den här lampfoten, tyckte den var lite speciellt och såklart ska den bli vit.
Ser ni pellisarna i bakgrunden, fattar inte men de når upp till fönsterkarmarna och ser mera ut
som persienner. Mårbacka persienner. Långa rangliga saker.   



Den här fina tillbringaren från IKEA hittade jag på deras loppis. Ska visst vara en del år sen den
tillverkades enl damen som sålde den. Tyckte den var så söt..


Nu ska jag försöka vinna över mitt ryggskott som ligger och lurar. Har svept in det med Voltaren
och nu ska jag minsann visa vem som bestämmer. Ha en underbart skön söndag tassisar och tack
för att ni trampar  in och  lämnar ett avtryck...


Kramar Lisa

24 kommentarer:

  1. Hej, hoppsan lite mycket prylar, då ska jag komma med kastrulltipset;D De kostar från 15.95 -22.00 pund och jag har beställd dem från en liten underbar Engelsk webbshop http://www.lyttonandlily.co.uk/category/541/Accessories. Christina

    SvaraRadera
  2. Hejsan goa du!

    Jo, jag känner igen det där med grejjer överallt... fastän vi bor i hus, så lyckas man samla på sig för mycket.. Det gäller att rensa lite emellanåt, så att det inte går till överdrift. Jag brukar plocka bort vissa saker en tid och sedan ta fram dem igen - och då känns de som nya igen!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Åååå vad jobbigt har du också ryggskott? Gör ju bara så ont.Kul att fixa och greja hemma .Men nu gör det ont att röra sej........Håller tummar och tår att vi blir bra snart goa vännen.Ha en skön söndag kram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Jag är också en hamster men har nu på allvar börjat rensa ut. Vad ska allt bara ligga för.... man vet ju inte ens vad man har i skåpen :O)
    Hoppas ditt ryggskott försvinner
    Kramis Agneta

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!
    Ja gör nu allt så att du inte får detta jäkla ryggskott!!
    Ha ha...precis den tillbringaren har jag...haft i flera år..står i kylskåpet med vatten varje dag...hihi...
    Du får börja att ha loppis...hemma..hahah...
    Ha en fortsatt underbar dag!!
    Bär huvudet högt..och strunta i alla andra!!!
    Låt dom tycka vad dom vill..huvudsaken är..att du trivs!!!
    Kramar Annika

    SvaraRadera
  6. Hejsan gumman!
    Omdu vill kan jag komma och rensa åt dig ;)hihi..
    Tråkigt med ryggskott, hoppas det går över snappt.
    Ha en bra em, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Ja det är jättekul men vore ju ännu trevligare om jag kunde göra det på heltid :O)

    SvaraRadera
  8. Hej söta goa Lisa!
    Läste ditt förra inlägg om den korkade och inskränkta människa som "läxade upp dig" angående shabby - hur orkar folk?! =O Jag tror att merparten av oss bloggisar som "hakat på" den vita, slitna och UNDERBARA stilen har gjort det för att den tilltalar oss, INTE för att den råkar ha varit poppis ett tag. Förstår att du blir ilsk! Det är ju det som är så fantastiskt med inredning, man får blanda stilar hur man vill, nytt och slitet, vitt och svart, änglar och industri - I love it! =) Däremot kan det ju vara ett litet problem att inte få plats med alla de där härliga loppisfynden som talar till en... Därav min lilla bloppis, hihi! ;)
    Låter inget roligt med ditt ryggskott, låg själv nästintill handikappad tidigare i somras... Hoppas herr Voltaren kan ge dig någon lindring! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Åh ljuvliga fynd. Lampfoten var helt ljuvlig.

    Du har en utmärkelse att hämta hos oss;)
    vet att du får endel men man kan väl aldrig få för mycket uppmärksamhet eller?

    Ta det nu lugnt med ryggen/Annie

    SvaraRadera
  10. Stackare som har ryggskott:( Hoppas du visar vart skåpet ska stå så det snart blir bättre;)

    Ja nog har man lite väl mycket grejer emellanåt hehehe.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Cool lampskärm och kommer med all säkerhet bli kanon som vit..

    Ta nu hand om dig och vila så du inte får det analkande ryggskottet..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Vilken fin lampfot, kommer att bli underbar i vitt.
    Hoppas ditt onda går över.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  13. Halloj gumman
    Hi hi hi de är som den där karln sa då ...en liten butik hi hi JAG kommer och shoppar hi hi
    Nä då du får plocka bort lite så länge o plocka fram de sen igen hi hi
    Säg åt gubben att sluta shoppa nu så du får plats med dina saker hi hi
    Ha de så mysigt :) nu står de inte på så ses vi snart igen:)
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  14. Hej vännen. Klart man inte kan låta saker stå kvar på loppisen,,,Speciellt om ni snart, snart har en större bostad, samla på du ;)
    Så charmig lampa du hittat, kommer bli hur bra som helst i vitt!
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  15. Godmorgon sötnos!
    Lampfoten ser verkligen fin ut, glöm inte att visa hur den blir som vit! ;))
    Var nu rädd om ryggen, sånt är inte att leka med...Ha en riktigt skön måndag!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  16. Har också grävt mej till ett ryggskott! Har också bjudit hem herr Voltaren! Måtte du snart hitta ditt drömhus, så du får plats med alla fina saker. Bry dej inte om missundsamma personer, dom har nog inte så rolig här i livet! Kram

    SvaraRadera
  17. Du kanske skall starta en liten butik och sälja lite av dina fynd till andra som vill ha men inte hittar :)

    SvaraRadera
  18. Hej och tack för ditt inlägg,ja det blev en del marknadsgodis.

    SvaraRadera
  19. Hej Lisa!
    Känner igen det där med fullt överallt, hihi! Jag har faktiskt tagit mig i kragen o rensat ut i våra vindförråd som var överfulla! Det blev en hel del till loppis och desto mer till tippen:)

    Den där "damen" som pratade med dig om att shabby chic är ute vet nog inte riktigt vad hon pratar om..

    Ha det gott,

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera
  20. Ja, visst känner man igen sig...;) Så mycket prylar, så lite plats.
    Tråkigt med ditt ryggskott, hoppas du är på bättringsvägen nu.
    En stor varm kram till dig!/ Fia <3

    SvaraRadera
  21. Hej och hå. Dags att svara på lite kommentarer. Tack för din fina om klänning. Gungstol är jätte bra Lisa det är skönt att gunga i den. Hörs mera kram

    SvaraRadera
  22. Vi får göra det vi hinner med tiden eller hur ihih kram

    SvaraRadera
  23. God kväll vännen <3 Inte kula att åka bil i regn,,, man ser så illa;)
    Ja du jag har njutit i dag må du tro. 20 grader , sol och min trädgård.
    Ja ,måndagar kan vara bra, hihi
    kramkram och sov gott i sängen <3 nettan

    SvaraRadera
  24. Vilken fin kanna du har hittat. Jag hittade en likadan i våras på loppis. Kram Linda

    SvaraRadera