måndag 25 juli 2011

Så sötaaaa...

Halloj raringarna...

I all denna villervalla har jag alldeles glömt bort att jag fått mina super sötaaa underbara Kängor från Freddan. Beställde ett par av honom, kunde inte motstå. Dom är bara helt bedårande, vilket jobb alltså. Köpte även ett par ljushängen som han kallar dom även om jag tycker man kan hänga dom var som helst. Också dom var jättefina och som grädde på moset skickade han med en bonusnyckel. Vilken kille hörni, en riktig goding eller hur...


Se så fina dom är, vilket jobb han gör.
Ni måste kolla in hans Freddes Vita Hem...


Så fina eller hur, bara att pynta på..









Annars har det inte hänt så mycket. Joo jag har shoppat på Hemtex, får ni se imorgon. Beställt linser. Har tre par glasögon för olika avstånd och nu undrade jag liksom om det inte var möjligt att göra all-in-one liksom. Blir lite komplicerat sen jag började jobba, vill ju inte ödelägga hela avd med att inte se som jag ska. Hinner dessutom inte byta mellan alla glasögon eller ha så stora fickor. Inte heller blir det så praktiskt att ha dom på huvud eller runt halsen.Så jag tågade till optikern. Och jodå de skulle nog gå. En långtitt på ena ögat och en korttitt på andra blev det vi ska pröva först. Han stoppade även in provlinser för att se om jag hade bra linsögon. Sen provade han ut styrkor och skrev. Susade sen iväg och sa att allt var klart. Där satt jag med provlinser i ögonen och såg sämre än jag någonsin gjort. Sakta smög jag fram till dörren och undrade om någon vänlig kunde hjälpa mig ur med linserna. Skrattande kom han tillbaka och sa , ojdå dom
glömde jag visst. Så nu är det bara att vänta på linser och träningslektion.

Önskar er alla som tasssar in en fortsatt skön kväll och en underbar morgondag. Tack för alla sköna varma goa kommentarer, ni är helt ljuvligt
bäst.. Tack också alla nya som kommit till och varmt välkomna...

Kramar Lisa

11 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja han är duktig Fredde! Så fina saker du köpt av honom:)
    Hoppas du kommer trivas med linser, jag har haft det många år nu och tycker det är toppen:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Herre gud gjorde ett långt inlägg nyss som bara försvann.... okej börjar om.
    Halloj gumman
    Åhh så fina kängorna va ,måste nog beställa ett par jag också hi hi
    Linser ...har du kommit så långt ..jag har inte kommit till brillor än tyvärr är de väldans behövligt
    ser inte ett smack längre men de är svårt att inse hi hi
    Ha de bäst gumman så hörs vi igen ,för synas blir de väl inte än :(
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  3. Men vilka sockersöta kängor:)
    Trevlig kväll
    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. God kväll min kära vän, vad fina saker du köpt/fått.
    Ja du det där med glasögon och linser är inte lätt, hihi. in man provade linser och fick inte ut dem själv. Han fick vänta tills nästa dag, åka till optikern och få hjälp, hihi de hade aldrig träffat någon med så bra knipreflex, inte en man i alla fall, hihi.
    Men det brukar vara lättare för tjejer för vi är vana med makeup, pilla i ögonen och så;)
    Det blir säkert bra!!
    Kramkram och sov gott<3 / Nettan
    PS, du förgyller mig med, med dina fina kommentarer. Tänk att det finns så många vänliga och rara människor där ute<3
    I like<3

    SvaraRadera
  5. De är toppensöta, helt bedårande//Christina

    SvaraRadera
  6. Hej goding!
    Jag gör det "förbjudna", surfar på jobbet, hoppas ingen spårar mig... ;)
    Kommer du ihåg farbror Frippes skafferi? Barnprogram på det glada 70-talet med Martin Ljung. Kom att tänka på honom när du berättar om dina glasögon, han hade hur många par som helst på huvudet och överallt, hihi! =)
    Ha en härlig tisdag, vännen!

    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  7. Kikar in för att säga god morgon, nu bär det av till jobbet och massage står först på kalendern. Härligt!!
    Ha det såå skönt i dag! Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  8. Fin fina stövlar och ljushängena helt underbara! Har precis beställt nya glasögon och även progressiva solglasögon(Vad jag nu ska med dom till!!!! Har inte sett solen på länge!!). Tänkte ett tag operera ögonen, men det faller på att ingen får röra mina ögon! Inte ens jag själv! Så därför kan jag inte ha linser heller! Kram

    SvaraRadera
  9. Godmorgon vännen!
    Hoppas verkligen det fungerar med linser för dej!
    Är ju så bekvämt...så jag är lite lessen att det inte fungerar för mej!
    Lätt som en plätt..lär du dej att sitta in och ta ur dom!!
    Önskar dej en underbar dag!!!
    'Kram Annika

    Ps...TACK för ett underbart mail!!!

    SvaraRadera
  10. Hejsan gumman!
    Visst är han duktig och väldigt pysslig, Fredde. Dina stövlar och hängen var väldigt fina.
    Oj tre par glasögon låter bökigt...hoppas dina nya linser kommer fungera. Jag som tycker det är jobbigt med ett par glasögon och gärna glömmer dem medvetet ;).
    Skulle gärna ha linser men ser bra på nära håll så det blir lite jobbigt att plocka ur dem varje gång jag ska läsa på närmare håll.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Jättefina saker du köpt. Litar du inte på din vinnartur, haha?
    Ja, jag håller mig till glosögonen. Tycker det är lite otäckt att hålla på i ögonen så några linser blir det nog inte.
    Ha en skön dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera