torsdag 21 april 2011

Åhhh, så ljuvligt...

Hej Påskisar ...
Vet ni när jag kom hem från jobbet idag och steg ur bilen så luktade det så grönt och ljuvligt. Jag blev alldeles tårögt lycklig. Träden är ljusgröna och det är vitsippor i hela backen. Visst är det underbart att leva och finnas till. Det bara sprudlar av energi i kroppen av allt som sker i naturen. Solen skiner så vackert och fåglarna är som galna av sång. Har passat på att fiffa så mycket jag kunnat i manslyan dom här dagarna som jag varit här ensam. Men idag kommer han och Fjompen så nu får man ta det lugnt ett tag. Får ju inte göra stackarn hemlös med alla hans tekniska apparater och utrustning. Han håller just nu på att föra över videoband till cd med en massa apparater. Usch och fy, men det är säkert bra i slutändan. Men jag hatar dessa sladdhärvor och kablar högt och lågt. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum eller hur....


Så ser det ut i vår stue. Kök och stue
i sammarum. Men delen med apparaterna
den spar vi.


Andra hörnet av rummet.


Ha nu en fortsatt go skärtorsdag raringar
så ses vi på Blåkulla ikväll. Jetkvasten är
laddad, kaffet kokat och korgen packad men
katten lämnar jag hemma, han är åksjuk.

Kram Lisa

8 kommentarer:

  1. Hallå tjejen
    Hi hi riktigt mysigt har ni de .
    Ha en underbar påsk .
    Kramen Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej vilken lya, myyys! Glad Påskkram Annica.

    SvaraRadera
  3. Påskkramizar till dig... från mig

    SvaraRadera
  4. Sladdar e skit! :P

    Ha de jättegott i påsk.

    Kram J

    SvaraRadera
  5. Våren är verkligen underbar med hav av vitsippor och knoppande träd - I love it! =0)
    Ha en fin helg.

    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Jag kommer tyvärr inte till Blåkulla i år Jag orkar inte flyga jag är såååå trött i dag ;)

    Ja nu är det gott att leva.... Bara njuta....

    Glad Påsk!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. DU, känner igen mig med sladdhärvorna, ha, ha.
    Påskkramar till dig"
    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Köp inga rosor jag fixar de o torkar åt dej också hi hi Kransar eller???
    Kramen Nettan

    SvaraRadera