tisdag 8 mars 2011

Nu är man me igen...

Tänk vad lite silvertape och kaffe kan åstakomma. Nu är man pigg igen. Blev tom en långpromenad med Fjompen. Fast morgonen började jättekul faktiskt, sonen bad om väckning kl 7 i Norge för han hade ett viktigt möte på morgonen.Så givetvis skulle snälla mamma ställa upp. Ställde klockan på mobilen och somnade. Vaknade av en ilsket ringande hemtelefon som mannen satt på ringning dagen före. Eftersom han skulle åka till Norge vid 8 så tänkte jag att den stod på väckning 7. Yrvaket ringdes sonen upp och beordrades sätta fötterna i golvet och stiga upp, var ju en viktig dag.
Upptäckte då att hans rumskamrat också fortfarande sov och började genast väcka honom. Själv lade jag på glad och nöjd, hade jag gjort mitt och skulle sova vidare. Två minuter senare hade jag en ganska butter son och en morgonilsken rumskamrat som undrade om jag visste vad klockan var...Klart jag visste 7 är den.. Näää mamma den är 6..VA nää..Jooo när jag tittade efter var den 6. Mannen hade för ovanlighetens skulle stigit upp i god en gång. Jag skrattade så jag kunde inte sova mera utan gick upp. Efter promenaden såg Fjompen ut som en garagemopp och fick ett bad. Löpte sen maraton runt lägenheten så matttorna yrde uppåt väggarna. Livet är underbart .....



Lite mera bilder från BD:s rum.
Änglar finns eller hur..



Ha en skön kväll och en underbar dag
imorgon alla rara goa som tittar in till
mig. Ta vara på dagen och gör nåt du drömt
om länge.....

Kramar Lisa

2 kommentarer:

  1. Ha ha du är rolig du hi hi
    Ha en toppen kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, nog kan det bli tokigheter ibland allt, men ibland kan man iallafall skratta åt eländet! Du har allt ljuvligt fint du också....och visst finns det änglar.. på alla de sätt! Kram Marie

    SvaraRadera